Banery reklamowe
W przypadku banerów reklamowych, grafiki reklamowej płacimy za ilość lub czas wyświetlania. Dlatego w tym przypadku szczególnie istotny jest fakt przyciągnięcia uwagi użytkownika i zachęcenia go do wejścia na naszą stronę.
Miarą skuteczności bannera jest wskaźnik CTR (Click Through Rate) wyrażany stosunkiem kliknięć bannera do całkowitej liczby jego wyświetleń. W ciągu ostatnich 4 lat działalności prowadziliśmy badania na temat efektywności banerów reklamowych, oto niektóre wnioski:
-
Wykorzystanie animacji może znacząco zwiększyć CTR. Animacja musi zostać starannie dobrana - ma zachęcić użytkownika, a nie go zirytować.
-
Zamieszczenie wezwania do działania poprzez grafikę "zobacz" lub "wyślij" zwiększa CTR.
-
Jasne kolory. Niebieskie, żółte, zielone banery mają wyższy CTR niż białe i czarne reklamy.
-
Pokaż korzyść z kliknięcia w baner. Na przykład "Potrzebujesz stabilnego łącza internetowego?" Odpowiedź będzie na twojej stronie.
-
Co jakiś czas odświeżaj lub zmieniaj bannery. CTR znacząco spada po 2 tygodniach i wzrasta po podmianie banera.
|