CPC
CPC (cost per click) lub PPC (pay-per-click) jest odmianą reklamy w której płacimy właścicielowi portalu za kliknięcie w naszą reklamę.
Metoda ta, ma jedną główną wadę - fałszywe kliknięcia. Wada ta kilka lat temu doprowadziła do zawieszenia działalności firmy ClickTrade wykupionej przez Microsoft. CPA (cost per action) jest wolna od tej wady, natomiast nie wszędzie można ją zaimplementować. Działa ona podobnie programu partnerskiego.
Mimo tych kłopotów CPC rozwinął się i stał się podstawą tak popularnych programów jak Google Adwords. Google podejmuje szereg działań mających na celu powstrzymanie oszustw, jednak fałszywe kliknięcia wciąż stanowią istotną część wszystkich kliknięć.
przeczytaj więcej (j. ang)
Reasumując, bardzo ważny jest wybór systemu CPC i możliwość ochrony przed oszustwami. Nie polecamy korzystać z mało popularnych, niesprawdzonych systemów, gdyż koszt może okazać się wysoki przy małej skuteczności.
|